Етнографічний комплекс-музей просто неба «Гостинна садиба» На реалізації

Автор проекту
Олена Євгеніївна Примаченко
Олена Примаченко
Категорія
Культура та туризм
Код
32

Короткий опис

Етнографічний комплекс-музей просто неба «Гостинна садиба» матиме культурно-історичне та художньо-естетичне значення, дасть змогу реалізувати відповідальну місію залучення молодого покоління до вивчення і збереження спадщини українського народу, допоможе переосмислити підходи до пізнання музейного простору.

Район

Адреса

Добринінський квартал, б.2 місто Славутич Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 8 «Теремок» Славутицької міської ради Київської області

Бюджет на реалізацію

50 000 грн.
Розрахунок бюджету

Опис

Проблема

Потребу долучатися до загальнолюдської культури та культурних надбань свого народу слід формувати змалечку. Кожен музей – це маленький світ. Кожен такий світ може розкрити цілу епоху. Музеї дають нам можливість ознайомитися з історією, культурою, з минулим і сучасним життям нашої країни. Але чи часто наші діти відвідують музеї? На жаль ні. Дорослі та діти за браком часу, несформованому вмінні орієнтуватися в музейній сфері, розуміти мову музейної експозиції не відвідують музеї. Також проводиться недостатня кількість заходів просто неба щодо ознайомлення з традиційним укладом життя українського народу, історією, звичаями, обрядами рідного краю. Бракує інноваційних ідей, технологій в особливій музейній атмосфері, яка змушує думати, цікавитися і ставити під сумнів власні кліше. Якщо буде створено етнографічний комплекс просто неба, то мешканці та гості міста матимуть можливість поринути у витоки життя та побуту народу, приємно відпочити.

Мета проекту

1. Створити естетично привабливий етнографічний комплекс-музей на земельній ділянці прилеглої території дошкільного навчального закладу № 8 «Теремок», який гармонійно доповнить комплексний музей закладу «Скарбниця рідного краю». Наповнити його необхідними експозиціями та експонатами. 2. Популяризувати використання неповторної атмосфери музейного середовища для досконалішої організації культурно-освітнього процесу у закладах освіти міста. 3. Надати можливість педагогам, батькам зосередитись на питанні значення музеїв для нашої культури, їх потенційного внеску в суспільний поступ і загальнолюдський добробут. 4. Презентувати інструментарій інноваційних ідей і технологій, за допомогою яких розвинути місію культурної спадщини українського народу.

Пропоноване рішення проблеми і його обгрунтування

Етнографічний комплекс-музей просто неба «Гостинна садиба» - осередок відродження етнопедагогіки, духовних, моральних, трудових традицій нашого народу; презентує історичні стаціонарно розміщені об’єкти та композиції з предметів української культури та побуту: архітектурні господарські будівлі, предмети домашнього вжитку, скульптури людей, домашніх тварин та птахів; заохочує до самостійної ігрової та трудової дівяльності дітей; надає можливість відпочинку, зняття емоційної напруги.
Етнографічний комплекс-музей сприятиме досконалішій організації культурно-освітньої роботи, щодо відродження духовних традицій українського народу: екскурсії-огляди, обрядові свята і розваги, обігрування українських звичаїв, народні ігри; щодо освітньо-виховній діяльності з екологічного виховання: спостереження, проведення дослідів, екологічні ранки, мандрівки екологічною стежиною, ігрове моделювання.
Етнографічний комплекс-музей може розкрити потенціал батьків, адже заплановані заходи в рамках проекту (діалог-клуб, практик-клас) сприятимуть розширенню та уточненню знань батьків з народознавства, аби вони передуваючи з дітьми на території музею, могли дати грунтовні відповіді на їхні запитання.
Етнографічний комплекс-музей може бути полікультурним середовищем для гостей міста, які є учасниками загальноміських заходів (міжнародних фестивалів).
Етнографічний комплекс-музей може бути екскурсійним середовищем для учнів початкових класів загальноосвітніх шкіл.

Для кого цей проект

Проект буде цікавим дорослим і дітям усіх вікових категорій як дошкільних, так і інших закладів, жителів та гостей міста.

План заходів з реалізації проекту (роботи, послуги)

1. Закупівля матеріалів і скульптур (січень-лютий 2018) 2. Доставка матеріалів і скульптур (лютий 2018) 3. Монтаж конструкцій, виготовлення експозицій, установка скульптур, декорування (березень-квітень 2018) 4. Посадка дерев, квітників, городини (квітень-травень 2018) 5. Навчально-презентаційні заходи для батьків (діалог-клуб, практик-клас) (березень-квітень 2018) 6. Інформаційні заходи (виготовлення буклетів, запрошень, реклама, співпраця з освітніми закладами) (травень 2018) 7. Проведення культурно-освітніх заходів (червень-грудень 2018) 8. Звіт про результати проекту (грудень 2018).

Ключові показники оцінки результату проекту

1.Ключовими показниками проекту є раннє залучення дітей до музейної культури; позитивне ставлення до культурно-історичної спадщини; усвідомлення дітьми нерозривних взаємозв’язків між минулим, сучасним і майбутнім.
2. Освітні показники: усвідомлення дітьми своєї належності до українського суспільства, виховання високої художньо-естетичної культури, комунікабельності молодого покоління. Відвідувачі дізнаються більше про народну архітектуру, побут, відчують всю самобутність української культури, з великим інтересом та задоволенням будуть ознайомлюватись з народною творчістю; декоративно-прикладним мистецтвом.
3.Збільшиться рівень охоплення дітей культурно-освітніми заходами у музейному осередку просто неба.
4.Сприяння обміну педагогічним досвідом, використання інноваційних технологій щодо популяризації культурної спадщини українського народу.
5. Комфортний відпочинок для жителів та гостей міста.
6. Збільшення музейного простору міста.

Ризики (перешкоди) у реалізації проекту, на які слід звернути увагу

1. Пошкодження експозицій сторонніми підлітками, які через низький паркан можуть проникати на територію музею (необхідність відеоспостереження).
2. Погодні умови (ливень, град, буря), які можуть пошкодити конструкції.
3. Інфляція.

Приклади (кейси) схожих рішень

В Україні є багато локальних музеїв просто неба та шість великих скансенів – у Києві, Львові, Переяслав-Хмельницькому, Ужгороді, Чернівцях, в селі Крилорс на Івано-Франківщині.

Фото / схеми / креслення / тощо