Нова промоція «Музей для всіх» на основі впровадження QR-кодів Брав участь

Доданий
26.09.2020
Номер
7
Культурна спадщина і краєзнавство

Проєкт передбачає впровадження системи QR-кодів у експозиції Краєзнавчого музею міста Славутича і Чорнобильської АЕС для осучаснення музейної комунікації з відвідувачами: залучення відвідувачів до активності, налагодження легкого доступу до інформації українською, англійською, російською мовами, надання свободи вибору інформації та додаткових відомостей про знакові експонати музею.

Автор проєкту
Людмила
Людмила Підлісна
Бюджет
49 500 грн
Розрахунок бюджету
Адреса
просп. Дружби Народів, 7, Славутич

Опис

Проблема

Музей як культурно-просвітницький заклад і одна з туристичних атракцій Славутича формує та розширює свою аудиторію, однак через обмеженість засобів у поданні інформації не завжди є комфортним і відкритим простором для кожного відвідувача. Наприклад, музей на час свого заснування не був зорієнтований на іноземних туристів – етикетки в експозиціях не перекладено іноземними мовами, а залучати до проведення екскурсій перекладачів теж немає можливості. Дещо застарілі способи представлення музейних колекцій уже не зацікавлюють молодь, яка звикла до сучасних технологій. Щоб бути затребуваним і конкурентоспроможним, музей має урізноманітнити свої «пропозиції» для відвідувачів за допомогою інноваційних технологій.

Мета проекту

Залучити якнайширшу аудиторію до вивчення, осмислення і збереження культурних надбань Славутича. Зробити музей максимально затребуваним для славутичан різного віку, зокрема і для учнівської молоді та студентів. Підвищити доступність та привабливість музею для іноземних туристів, адже що більше туристів відвідає наше місто – то більші можливості матиме Славутич для розвитку місцевої громади.

Пропоноване рішення вирішення проблеми і його обгрунтування

Урізноманітнити пропозиції музею та розширити його аудиторію за допомогою впровадження системи QR-кодів у залах музею. Для кожного зі знакових експонатів музею розробити код, у який буде зашифрована інформація про музейний предмет чи експозицію. Доступ до зашифрованих описів у залах постійної експозиції зможе отримати кожен відвідувач зі смартфоном – достатньо буде лише зісканувати код. Додатки, які використовуються для сканування QR-кодів, можна знайти практично на всіх смартфонах. Лінк може вести хоч на сторінку в соцмережі, хоч на сайт, хоч на статтю у Вікіпедії. Описи експозицій разом зі світлинами експонатів будуть доступні, зокрема, на сайті Відділу культури. Усі описи буде зроблено українською, російською та англійською мовами – кожен відвідувач зможе обирати зручну для нього мову.
Переваги QR-кодів: їх легко створювати, використовувати і розміщувати. Їх можна доповнювати та змінювати. QR-коди дають змогу відвідувачам ознайомлюватися з музейною колекцію у власному темпі, а також отримувати докладнішу інформацію про експонат, який викликав особливий інтерес. Окрім текстової інформації QR-код може містити більше зображень, відео- та аудіодані. Також система QR-кодів дасть можливість проводити зі школярами квести та інтелектуальні змагання, де кожен QR-код – це запитання щодо музейної експозиції, відповівши на яке, отримуєш ключ до наступного завдання.

Для кого цей проект

Результатами реалізації проєкту зможуть користуватися мешканці міста та його гості, зокрема й іноземні туристи. Славутичани матимуть можливість поглибити свої знання історії міста. Освітні заклади зможуть частіше організовувати екскурсії, оскільки використовуючи Qr-коди музей урізноманітнить подання інформаційного та екскурсійного матеріалу для школярів і студентів. А іноземний турист матиме можливість отримати потрібну інформацію без пошуку додаткових помічників, себто перекладачів.

План заходів з реалізації проекту

1. Підготовка коротких описів музейних експонатів і колекцій з подальшим розміщенням їх на сайті.
2. Переклад текстів російською та англійською мовами.
3. Модернізація сайту Відділу культури, національностей та релігій.
4. Генерація Qr-кодів, що відсилають до відповідних статей на інтернет-ресурсах.
5. Виготовлення табличок з Qr-кодами та встановлення їх у залах музею.
6. Промоція проєкту у ЗМІ та соціальних мережах задля поінформованості мешканців міста.
6. Проведення першого презентаційного заходу.
7. Проведення опитування (моніторинг) відвідувачів щодо результатів використання нової технології.
8. Звіт про результати проєкту.

Ключові показники оцінки результату проекту

Оскільки музей існує для відвідувачів, то саме їхній інтерес до музею є визначальним критерієм його успішності. Використання сучасних технологій підвищить зацікавленість музеєм – очікується підвищення відвідуваності музею щонайменше на 50%. Реалізація цього проєкту розширить музейну аудиторію; сприятиме залученню туристів, зокрема й іноземних, до Славутича, а відповідно й поліпшенню економічного потенціалу міста.

Очікуваний термін реалізації проекту

Упродовж 2021 року

Ризики (перешкоди) у реалізації проекту, на які слід звернути увагу

Зміна цін на ринку та коливання курсу валют на час замовлення послуг, що може вплинути на вартість робіт (потребуватиме коригувань бюджету, проте не загрожує реалізації проєкту загалом); несвоєчасність розподілу та виділення бюджетних коштів для реалізації проєкту; «людський фактор» у процесі виконання проєкту.

Приклади (кейси) схожих рішень

Хмельницький обласний художній музей; Музей археології Батурина; Дніпропетровський історичний музей.

Фотографії

Відповідальні підрозділи

Відділ культури, національностей та релігій

ПІБ Відповідальної особи

Баришевська Нина Григорівна